Gå en tur og mærk hvordan den giver dig ro

Gå en tur og mærk hvordan den giver dig ro

Du kender sikkert det, at være i en periode af dit liv, hvor der er lidt for mange ting som presser sig på, store beslutninger der skal tages, andre mennesker som har brug for dig, praktiske opgaver der skal løses og megetmeget mere. En periode, hvor alt for mange ting på en eller anden måde skal gå op i en højere enhed. Sådanne en periode er jeg i lige nu. Heldigvis tager det ikke helt pippet fra mig (ej, lidt måske). Jeg har nemlig prøvet det før og netop derfor har jeg tillid til, at det hele på et tidspunkt går op i en højere enhed

Stresssignaler

Jeg er altid meget opmærksom på, om jeg modtager stresssignaler fra min krop eller mit sind, og særligt hvilke stresssignaler. Lige nu sender både min krop og mit sind mig grønne stresssignaler og dem kan jeg ikke overhøre. Jeg har prøvet at overhøre mine stresssignaler tidligere, og det gjorde mig syg. Så klog af skade, retter jeg straks ind efter min hvad min krop fortæller mig, så jeg undgår at blive stresset.

Hvilke stresssignaler vi hver i sær modtager fra vores krop, er forskellige, derfor kan det være en god ide, at du tager dig tid til at finde ud af, hvad der er dine signaler.

Måske kan du genkende nogle af nedenstående stresssignaler?

Grønne signaler: Midlertidig hjerte banken, rysten eller tics, sveder, tør i munden, knugen i brystet anspændthed, tissetrang.

Gule signaler: Træthed, søvnbesvær, uro i krop og sind, irritabel, lettere til tårer, indesluttet.

Røde signaler: Glemsom, fraværende, sygdom forværres, uforklarlige smerter, mindre social, større forbrug af stimulanser, aggressiv, mave- og tarmproblemer, blødningsforstyrrelser.

Prøv i en uges tid at skrive ned, hver gang du mærker et stresssignal. det kan give et interessant billede af, hvordan du i virkeligheden har det.

Hvad skal du så gøre, hvis du føler dig stresset?

Hvis jeg føler stresssignaler sørger jeg for at passe ekstra godt på mig selv i den periode det kræves. Det synes jeg også, at du skal gøre! Jeg sørger for, at lave min yogapraksis og meditere hver eneste dag. Og så er en af de bedste stressboostere jeg kender (og som virker fantastisk for mig) at komme ud og gå en tur i naturen. I dag kørte jeg op til stranden ved Asserbo og gik en meget lang tur. Solen skinnede og det var trods årstiden lunt i vejret. Efter sådan en tur i fantastiske omgivelser føler jeg mig glad og rolig. Prøv at se om ikke du kan få gået gået en tur på 30 minutter hver dag og mærk så, hvordan du får det indeni af din gåtur.

Er det ikke helt nok for dig at gå en tur og har du brug for hjælp til at blive fri for stress, så hjælper jeg dig rigtig gerne. Jeg vil naturligvis til hver en tid anbefale dig, at deltage på et af Yogaoasens yogahold. Derudover holder jeg jævnligt forløbet Stressfri med yoga. Føler du dig meget stresset anbefaler jeg helt klart, at du melder dig til mit stresscoachingforløb. Det gør dig fri for stress hurtigere end du sikkert tror.

Og husk, du er altid velkommen til, at skrive eller ringe til mig og høre, hvordan jeg kan hjælpe dig af med din stress.

Mie