Sådan sover du bedre

Sådan sover du bedre

3 råd til dig der har svært ved at falde i søvn, råd du nemt kan implementere allerede i dag!

Oplever du indimellem besvær med at falde i søvn, uro når du ligger hovedet på puden eller vender og drejer du dig, inden du skal sove?

Jeg har et par simpel råd, til dig der gerne vil sove bedre. Råd der hjælper dig til mere ro, inden du skal sove og som giver dig glæden ved at sove bedre og dybere. Resultatet er en bedre søvnkvalitet, så du vågner mere udhvilet om morgenen.

Du kommer kommer højst sandsynligt til at ændre et par vaner, men jeg lover dig, at glæden ved den bedre søvn og det overskud der følger med, er ændringen af vanerne værd.

Sådan sover du bedre

Det skal du gøre for at falde nemmere i søvn og få en bedre søvnkvalitet

Drop al kaffe og andre drikke med koffein efter kl. 15.00.

Det er meget vigtigt, at du holder dig til kl. 15.00. Begræns også indtaget af kaffe, til maks 2-3 kopper dagligt. Koffein er længe om at blive transporteret ud af vores kroppe igen, så skal du sove godt og falde nemt i søvn er kl. 15.00 altså tid for den sidste kop. Drik i stedet urtete, al det du orker og vand i stedet.

Sluk for tv og andre elektriske apparater mindst en time inden sengetid.

det gælder også din telefon, dit internet m.m. Altså ikke noget med lige at tjekke mail eller Facebook inden du skal sove. Det kan sagtens være, at du føler, at du kan falde i søvn selv om du bruger elektronik inden sengetid, men elektronikken sender dig impulser, som din hjerne bruger krudt på at bearbejde og forstyrrer ganske enkelt kvaliteten af din søvn. Psst, gå i seng inden kl 22.00 så du får muligheden får 8 timers søvn.

Lig dig i stillingen benene-op-ad-væggen, på sanskrit Viparita Karani, i minimum 10 minutter inden du skal sove.

Du ligger dig ganske enkelt med benene op ad væggen, lukker øjnene og lader dit fokus være på dit åndedræt.

Viparani Karani

 

Ændrer du dine vaner og erstatter dem med de tre råd jeg nu har givet dig, så lover jeg dig, at du forbedrer muligheden for at falde nemmere i søvn og for en væsentligt bedre søvnkvalitet.

Sov rigtig godt, Mie

Add A Comment